BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

ShoutMix chat widget

Thursday, June 2, 2011

macam-macam hal

assalamualaikum semua. pejam celik, pejam celik cpt juga masa berlalu. dan sekarang sudah pun masuk bulan jun. minta maaf sekali lagi pasal tak berblogging sebab tak ada idea nak berblog. kepada budak-budak sekolah selamat bercuti. gunakanlah hari cuti tu dengan melakukan benda-benda yang berfaedah dan bermaanfat pada diri sendiri. tak lupa juga pada budak-budak sekolah yang nak ambil spm dan stpm tahun nie, kalau boleh belajar elok-elok sebab lagi beberapa bulan je kauorang nak hadapi peperiksaan yang menentukan masa depan kauorang.

hari nie aku punya blog, cuma nak cerita pasal kejadian yang terjadi disekeliling kita. hmmm ntahlah aku sekarang rasa makin gerunlah dengan sikap manusia zaman sekarang yang berteknologi canggih nie. berani tanpa batasan. berani tapi ada rasa malu melakukan sesuatu perkara yang keji. berani sebab menjadi kebiasaan. berani sebab tidak boleh menegur sesuatu perkara yang baik pada diri sendiri. kenapa eh?

sedia maklum yang kita tahu, pasal isu bir halal , pelik betul aku tengok kemajuan dekat negara yang aku cintai nie. suka sangat kan biar nafsu tu kuasai diri sendiri. maksud aku, kan agama Islam sudah terang-benderang katakan apa-apa saja yang berkaitan memabukkan adalah haram. pasal gambar yang bangga sangat tunjuk bir halal tu, tahu tak dah heboh sesangat. orang melayu terutamanya, pakai gajet canggih bagai tapi pemikiran masih kolot buat benda-benda yang Allah dah kata dekat akhirat kau kena laknat. laknat Allah tuuuuuu sakitnya memang tak boleh nak kata. kenapa eh nak berbangga ikut gaya ala barat tu? serius negara barat yang penuh dengan yahudi tu, diaoranglah mahkluk paling menyesal bila dekat akhirat. nak ikut join sekali ke dengan diaorang. tolonglah, kita sebagai hamba Allah nie please sesangat takut pada azabNYA. nak sangat tengok Malaysia nie nanti kena conquer macam negara 1 asia tenggara tuuuu? well aku rakyat Malaysia, aku tak suka bila aku tengok semua manusia yang ada dekat Malaysia nie jadi tunggang langgang. kadang-kadang fikir alangkah bagusnya kalau aku dapat memperbetulkan keadaan menjadi baik. huhu.

well pasal isu tu, ramai juga yang membebel, tapi buat jugakan. duniawi sementara je, akhirat selamanya. aku pun manusia yang tak boleh lari buat kesilapan tapi sekurang-kurangnya aku memang takut dan berharap kalau aku mati, moga Allah terima segala amalan aku nie. huhu.

lagi satu kes, pasal satu blogger budak perempuan yang sekarang nie kecoh tulis dekat blog dia katakan dia dah tak ada dara dan dia tak kisah. minta maaflah ye pada pembaca yang baca blog aku nie. aku tak nak bagi link budak perempuan tu pada kauorang sebab aku tak suka dan aku rasa malu sebagai kaum hawa kerana telah menunjukkan bahawa perempuan terlampaulah lemah kekuatan iman, terlampau murah maruah dan blablabla. dan ramai lelaki mengatakan ye sebab sedia maklum yang kita tahu banyak sangatkan kes buang bayi. baik lelaki baik perempuan, zaman sekarang semua bangga sangat nak jadi yahudi. well yahudi dan syaitan pun hanya gelakkan aksi bodoh yang terlampau pada orang islam terutama sekali orang melayu tak ada harga diri. bukan semua tapi kebanyakkan. runsing tahu tak kepala otak aku memikir benda nie. kenapa pula runsing? mmestilah runsing sebab aku takut apa yang akan jadi kalau aku ada anak pada masa depan dan anak aku menjadi lebih teruk lagi berbanding zaman sekarang. dengan sikap manusia yang tak ada perangai manusia.

ingat-ingatlah pada diri sendiri tu, manusia dengan binatangkan berbeza. kenapa suka sangat buat kehidupan sendiri tu tak ada apa-apa makna. aku pun manusia juga tak boleh nak lari dari membuat kesalahan tapi sekurang-kurangnya aku takut dengan azab Allah. selagi aku bernyawa nie, selaagi tulah aku cuba mengawal perasaan nafsu binatang yang ada pada semua manusia. eh! eh! manusia nie binatang ke? maksud aku nafsu luar batasan. faham-faham jelah. sebab tu manusia nie istimewa sebabnya ada dua personaliti dalam diri semua manusia iaitu baik dan jahat.

berbalik pasal blog budak perempuan tu, kenapalah bangga sangat tulis benda-benda mengarut tu dalam blog. terfikirkanlah kalau satu masa tu nanti kau dah kahwin lepastu beranak pinak tetibalah kan anak kau terjumpa blog kau dekat internet mungkin internet masa tu dah terlampau canggihlah katakan, ank kau baca semua benda-benda merepek tu, malu tak rasanya betapa bangang tahap melampau zaman muda-mudi ibunya dulu dalam bahasa komersialnya kantoi ehem-ehem dengan pakwe dulu yang tersangat dicintai.

dari situ nampak macam perempuan zaman sekarang nie desperate menagih cinta yang belum pasti bahagia. macam awek abg aku nie, katanya suruh aku mencari pakwe untuk hilang bosan aku nie. kenapa? loser sangat ke aku nie tak ada pakwe nak melekat dengan aku tapi aku menjaga dara aku dengan baik berbanding dengan orang yang bercouple yang sedia maklum akan terjebak dalam perzinaan laknatullah tu? mana lagi better? sekuarang-kurang aku takut dengan azab Allah. aku takut bila aku buat satu dosa besar tetiba aku mati tak sempat bertaubat? seksalah aku macam tu dalam azab kubur nak tengok berapa lama nak kiamat dunia nie baru boleh lepas azab kubur. lepas azb kubur pun bukan selama-lamanya bebas. dah nak kena kumpul dekat padang mashyar dalam keadaan berbogel lepastu tayang balik dosa-dosa kita dengan dunia bagi semua  orang nampak. malu beb! sumpah malu!!

niekan pula manusia sekarang, serius gerun weh aku tengok. perasaan tu macam dah tak ada. malu tahu pada ank yang kau campak dekat tong sampah bagai tengok kau kena seksaan azab yang tak boleh bayangkan tu sebab akibat kau leka dengan dosa-dosa besar kau buat. aku nak cakap orang, aku sendiri pun takut aku kang yang jadi lagi teruk. tapi memang tugas orang Islam saling tegur menegur utk berbuat baik. tu pun pyh nak faham ke? kan rugi lahir ank haram lepastu bunuh, dioarang secara automatik masuk syurga tapi mak ayah yang buat dia lahir dekat dunia, sia-sia je hidup tapi last kali kena laknat. aku cakap bagi pihak orang islam tak kiralah adik-beradik aku sendiri ataupun saudara sesama islam, sama2 tolong bertaubat sebab bila mati, cerita kau dekat dunia dah tamat tempoh.

tulis panjang berjala konfem lah orang taknak bacakan, tapi sekurang-kurangnya aku dah sampsikan apa yang patut. ckp lbh2 kang kata bajet bagus. bagus tak bagus, yg penting dengan Allah mesti kena patuh.

makcik aku nie sekarang dah jadi hantu korea sebab tak peduli langsung orang yang ada dalam rumah nie nak hangin satu kepala dengan dia. aku komen dekat astro dalam facebook, bagi jawapan bodoh suruh sorokkan remote control. ada yang baik hati suruh lock masukkan pin 0000, try buat mcm iblis je tak jadi-jadi juga. dok tengok ulangan yang tak sudah-sudah mcm dok dekat hospital bahagia. best kan?!

i  do love kpop as well but i do not act like hell korean freak fans just like my hell aunt. everyday 24 hours 7 days just watching damn bloody hell all korean people or all korean, chinese or japanese program variety entertainment. according to me, just saying that my hell aunt do like that sepet people variety entertainment. just guess so. because of my aunt manners, i do start hate this korea. hahaha! tunggang langgang ayt omputeh aku nie. ok ok jadi mencuba kan. hehe. macam-macam hal kan perangai manusia nie. ok terima ksih kerana membaca.

11 Orang Kena Tampar:

Mat Som Sadona said...

Teruskan menulis, maafle tak dapat sertai contest.

Nasib baiklah saya tak pernah jumpa bir halal ni....!

Unknown said...

Sama-sama. (Awan baca sampai habis)

Bernas sungguh pandangan sis dalam entri kali ini. Itulah akibatnya apabila perasaan malu dicampak tepi. Nafsu dirajakan. Iman dibunuh. Dosa didamba. Pahala dikutuk.

Astro memang macam tu. Nak untunglah katakan. Tapi, masih ramai juga yang bercadang untuk melanggan Astro. Astro B'yond lagi.

Alin said...

MAT SOM : hehe ok :)

Alin said...

Awan : meluahkan :)

Syeeda said...

sama2 kita muhasabah diqi ye..=)

Haikal Blank said...

Entahla...macam - macam hal..dak perempuan tu pun dah jadi glamor macam Jennifer Anniston 2,3 hari nih.. bangang je haa..HAHA
yang baling bayi pun ada...entah hape2 lah....

err...pasal korea problem masih ada? HAHAHAHA sabo2...lilex2...g minum dulu jom! HAHA

Alin said...

Nur Syahida : minta Allah ampunkan dosa semua umat islam :)

Alin said...

Simple : pehallah gambar DP ko tu. haha lawak gila. hehe. laaaa ko minat janda ke weh? hehe :P

jokergurl said...

nice blog..........salam ziarah dari bloglist jokergurl
http://jokegurl.blogspot.com/

shafmechy said...

kesian tu kesian jugak..tp bdk tu mcm tak dak menyesal pun...baca screenshot dari fb dia, memang nmpk dia tak menyesal skit pun...

Alin said...

tula. hmmm -,-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...