BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

ShoutMix chat widget

Wednesday, March 16, 2011

Kamen Rider 仮面ライダー

assalamualaikum. harap semua sihat. ehem2 ada siapa2 tahu atau minat dgn Kamen Rider? Kamen Rider tu dlm bhs Jepun, kalau diterjemahkan dlm bhs Inggeris bermksd Masked Rider. bagi peminat Kamen Rider pasti tahu nie. Kamen Rider ialah adiwira dari Jepun. cerita Kamen Rider plg popular di Malaysia namanya Satria Baja Hitam. memang zaman abg2 aku masih sekolah rendah. nie gambarnya--->







sambungan cerita dr Satria Baja Hitam--->






                              movie




yg tak pernah tyg dekat Malaysia tapi tetap popular sepanjang masa--->




























semua gambar2 Kamen Rider nie je memang jalan cerita yg menarik dan hero2nya kacak. lepas pada cerita Black RX(gambar tgh), byk cerita Kame Rider dah tak menarik lagi. pakcik yg membuat kostum pakaian pun dah meninggal. nama pakcik tu apa ntah, lupa pula. kerana pakcik tulah cerita2 Kamen Rider menjadi menarik tetapi apabila kehilangan seorang legenda, makanya cerita Kamen Rider yg baru2 menjadi kurang perhatian kpd kanak2 Malaysia. dekat Jepun tak tahulah kalau popular. akan tetapi ada satu Kamen Rider terbaru telah menaikkan kembali cerita Kamen Rider dan telah mendapat sambutan yang hangat di Jepun dan Malaysia. yg menjadikannya popular adalah kerana cerita Kamen Rider itu telah mengumpulkan semula kesemua Kamen Rider Baru dan lama. nama ceritanya ialah Kamen Rider Decade.




aku tak suka tgk muka hero nie. dalam cerita nie dia berlagak dan poyo sgt2. aslnya hero nie sebenarnya jht tetapi dia hilang ingatan so jadi penyelamat dunia. penyelamat dunia yg BERLAGAK. lol


yg aku nak cerita sebernanya pasal lagi satu Kamen Rider selpas Kamen Rider Decade iaitu Kamen Rider Double/W. cerita nie paling aku minat sebabnya cerita nie kelakar sgt. heronya tak habis2 buat lawak. jalan cerita pun simple tapi menarik. Kamen Rider nie kalau nak bertukar guna pendrive.





sinopsis Kame Rider Double nie kauorg boleh klik pada link yg aku bagi nie--->Kamen Rider Double

sebab aku malas nak cerita pjg2 dekat blog aku sebab ia boleh mendtgkan bosan kepada kauorg utk membaca di blog aku jadi nak disenangkan cerita kasi link & kauorg baca sendiri. setelah lama puas menunggu movienya akhir dekat Malaysia barulah keluar. nak tgk dekat youtube banyak lagi yg tak dapat. dvd Kamen Rider Double movie nie memang payah nak dapat. kauorg kena beli dekat kedai yg betul2 kedai anime baru ada. kalau setakat beli kedai dvd biasa memang teramat pasti tak akan dapat. kalau movienya pula adalah cerita mengenai.......silalah baca pada link yg aku bagi--->Kamen Rider Double movie
ok itu je nak kongsi cerita dgn kauorg semua. terima kasih kerana membaca.

2 Orang Kena Tampar:

Apisometres said...

OMG! henshin!!!
kamen rider mmg terbaek.. kamen raida showa era mmg classic, esp black.., era heisei plak.. layan kabuto jek.. haha..

awesome post.. \\(^o^)//

red gitarputeh said...

Menarik!!!!!! haha. Okay. Jangan kantoikan aku suka tengok kamen rider.

And. ko tertinggal satu lagi kamen rider. kamen rider ooz. search youtube.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...