BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

ShoutMix chat widget

Wednesday, March 23, 2011

spm

assalamualaikum semua. disini aku ingin ucapkan tahniah kepada bdk2 spm yg dapat gred yg cemerlang. bagi yang kurang setakat ada kredit je, tak usahlah bimbang, kecewa, merana dsbgnya. sebabnya adalah hidup kauorg bukan berakhir di spm, insyallah kalau Allah nak berikan rezeki pasti akan temuinya juga. tak semestinya tak berjaya nak dapat gred yang cemerlang tak boleh nak berjaya. banyak lagi peluang yang ada untuk kita nak berjaya dgn syarat janji kita berusaha pasti boleh.


bagi yang dapat gred yang cemerlang tu, jgnlah berasa terlalu gembira bkn tak boleh cumanya kena ingat banyak lagi cabaran2 yang kena tempuhi pada masa akan dtg. bagilah akulah kauorg cemerlang atau tidak, yg pentingnya berusaha. lepas nie semua masing2 sibuk menyiapkan diri nak cari tempat belajar yang selesa utk meneruskan pengajian ke diploma, stpm dsgbnya.


zaman spm aku telah lama berlalu, aku dah tak berapa kisah dgn spmku. yang aku kisahkan skrg ialah diploma ku. sekarang nie aku baru je mula semester baruku iaitu sem 3. lagi 4 sem nak dekat habis. insyallah kalau diberi peluang pajang umur, murah rezeki dsbgnya, tahun depan habislah aku belajar diploma. aku masih tak tahu lagi gred exam aku. dengar khabar akan keluar dlm pertengahan bulan 4. mungkin nanti dia nak kira markah final sem lepas dgn midsem yg baru agknya yg aku dgr.


hari dah semangat nak belajar, alih2 dah sampai baru dimaklumkan kelas di batalkan sebab semua pensyarah2 pergi ke sekolah sebab hari ini slip spm sudah keluar. hua!! dahlah pagi tadi terlambat bangun. kelam kabutlah aku dibuatnya nak bersiap pergi kelas tadi. tahu2 je tak ada.


oklah bagi yang cemerlang tu, berbanggalah buat sementara waktu dan bagi yang berkredit tu, relaks lah lepas nie dapat sambung mana2 tempat belajar, tak usah fikirkan lagi spm tu. targetkan utk dapatkan diploma ok.terima kasih kerana membaca.


3 Orang Kena Tampar:

Unknown said...

Betul tu sis.
Gagal bukanlah pengakhiran dan lulus belum tentu lagi lulus selamanya sebab perjalanan masih jauh lagi.

Chayok-chayok sis.

Alin said...

@awan : tQ. ahakz! :D

Siti Safiyyah said...

yg cemerlang jangan terus leka..

yg gagal jangan putus asa..;)


psstt : Remaja dan Sayang??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...