BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

ShoutMix chat widget

Wednesday, February 23, 2011

bahana KPOP

assalamualiakum, disini aku ingin menceritakan bagaimana kpop nie boleh menjadi popular di seluruh asia termasuk la malaysia. sebenarnya kebangkitan korea nie sejak 2003. ala cerita drama yang terkenal kat tv3 dulu ‘winter sonata’. bagi aku cerita tu biasa je yela masa tu aku masih berminat tgk telenovela. kiranya zmn 2000 byk drama yg hebat2 la kita boleh tgk. ok berbalik fasal korea tadi,time tu jelah korea tgh naik. pastu tetiba je jadi down. aku pon xtaw kenapa. lepas tu start 2008, astro kan ada mengambil beberapa channel2 baru termasuk la channel korea. nama channel tu kbs world. kira masa tu aku tgk byk juga lah drama best2. yang menjadi menarik nya fasal korea ialah band2 korea. gila gempak la aku tgk persembahan diaorang. nielah mula2 sekali aku kenal band kpop nie :


                                        SUPER JUNIOR






                                            BIG BANG






                                        WONDER GIRLS






                                             DAVICHI






gambar2 yang aku tunjuk semua nie, masa aku mula2 minat kpop. kiranya masa 2008, 4 band nie jelah aku rasa irama lagu diaorang banyak best2. tapi sejak 2009 lah kpop mula melonjak gila2. nak kata aku ni fan sgt2 kpop pun taklah just gitu2 je. korea nie bkn sekadar lagu je best tapi drama mereka juga sgt menarik. drama korea byk yang kita boleh jadikan pengajaran dlm hidup kita. kiranya byk sikap positif yang kita boleh lihat drama2 korea. aku nak cerita lebih2 panjang sgt pula. so apa kata cuba lah tgk drama korea bagi yang pertama kali nak tgk tu. lagu kpop nie korang boleh dengar2 kat youtube sambil2 dpat tgk video klipnya sekali. ok la nak tulis panjang2 nanti, bosan pula. terima kasih kerana membaca :D

2 Orang Kena Tampar:

anoyu said...

pencetus fenomena kpop ni tvxq~

Alin said...

ooo yeke? hehe^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...