BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

ShoutMix chat widget

Wednesday, November 16, 2011

Aku cerita, aku punya suka

Assalamualaikum semua. Hehe lamanya tak update blog, mintak maaf sibuk belajar.

Sekarang aku dah sem 4, Pasal result exam, alhamdulillah.. Aku buat yang mana aku mampu yang selebihnya tawakal pada Allah je.

Tak tahulah kenapa aku rasa sem nie macam tak sesyok sem-sem lepas. BOSAN. Lagi beberapa sem lagi nak habis.

Perasaan aku rasa best pun ada nak byebye kolej, mungkin juga aku akan rindu gelagat member2 kolej. Semua tu nanti hanya akan tinggal sejarah dan kenangan. hmmm...

Hari ini aku cuma nak tulis apa yang tersirat dan tersurat hati aku nie *tangan didada mata ke atas*

Selama aku masih hidup nie kan, banyak juga pengalaman dan cerita-cerita perjalanan hidup seseorang. Apa yang cuma aku nak katakan ialah semakin kita menjadi besar atau melalui permatangan fikiran, rasanya makin semput dada dan fikiran menjadi serabut.

Semakin ingin menuju ke alam dewasa, banyak perkara kita terpaksa telan onak & duri. Bila rasa nak bahagia je, sesaat dah berlalu kan..

Manusia, setiap tahun akan ada perubahan pada diri sendiri macam perubahan dari segi perangai dll.

Kadang-kadang tu aku benci pada perubahan yang aku rasa tidak perlu diubah. Lagi dipaksa, lagi perubahan itu ingin dipercepatkan lagi. BENCI.

Sekarang ramai je org tertekan, budak sekolah pun sama.

Menjadi perangai tidak elok, dikata-kata macam, menjadi perangai baik-baik diperlakukan dengan menyakit hati.

Bilalah hari BAHAGIA akan menanti?

Oh! nie bukan kisah cinta.. Ini kisah ingin mencari ketenangan dan kedamaian.

Janganlah salahkan perempuan yang menangis, memang perasaan sensitif ada hikmah disebaliknya.

Berkawan, kau hanya akan rasa macam happy ending masa sama-sama belajar jelah. Habis je, mamposlah tak ambil peduli. Hakikat sebenar, perempuan kalau dah ada boyfriend atau suami, kawan tu just 4 fun utk kau hilang stress dll. FAKTA!


Aku nie jenis terlampau mengharap, tapi last-last aku je rasa celaka kecundang dekat aku.

Masa belajar, bila menjadi rajin tapi suck dalam exam tak taraf kedudukan. Malas ya rabbi, exam excellent jadi kesayangan lecture atau guru-guru.

Oh, biasalah ternd sekarangkan DONT JUGDE ME, DONT JUGDE BOOK BY COVER, BE YOURSELF dan apa-apa jelah tagline taik haramjadah lagi tu. euww..

Tapi tapi tapi, semua tu hanyalah sementara je, sebab bagi semua benda apa yang nak ingat dekat Allah tak?

Alah leklu sap kok lu..

Pergi saloon buat mahal-mahal, barang semua brand2 taik, TAK PANDAI BACA DOA bukan masalah besarlah der!

KEKAYAAN segala-galanya syurga dekat dunia tau. Pandai juga orang yahudi nie dapat mempengaruhi seluruh makhluk manusia dekat muka bumi nie.

Bila kau jadi SKEMA, kau tegurlah orang tu macam mana sekali pun, ada je jawapan tindak balas sains dia nak jawab atau nak bagi jawapan menghentam supaya kau dah tak banyak bunyi.

Ramai je aku jumpa perangai lahanat nie. Tak payah nak jauh-jauh sangatlah, kolej aku tu pun ramai je perangai macam gampang  gebang cilake.

Menguji jugalah keimanan aku nie. Banyak benda yang boleh buat orang yang ditindas seperti budak skema ingin menjadi FUU BADASS.

Biasalah trend sekarang, kalau kau pandai MENGHAJING tahap yang sukar dicapai, lagak hero ayahanda dan juga heroin perempuan,isteri & dot dot dot tak boleh disembunyikan lagi. Percakapan kau mesti level tinggi, agar senang kau ingin buatnya lagi.

Perbualan macam tu dah jadi harian sebati hidup, bila sendiri kena menghajing dengan member kelas dengan gelak tawa kuat sampai kau rasa nak menangis dan merasa hari pembawa malang, baru kau tahukan nikmat dia macam mana. HAHA sumpah padan muka kau!

Yang seorang nie, kau dah bolehlah member dengan kura-kura. Sentiasa LAMBAT BERJALAN dari sem 1 lagi. Semua dah faham benarlah dengan kau.

Bagi alasan macam, padan muka kau, member spoil kan sikap kau tu. hehe.

Pelik betul, fizikal saiz badan pun kau nak ambil kira. Ramai je kata kau nie buat lawak bodoh sampai sekarang lagi masih tak dapat nak memahami. Pandangan aku, kau nie psycho freak bajet fuu badass, puih!

Untuk pengetahuan semua, bila kita dah tetapkan diri kita tak nak menyebuk hal orang, sebaliknya orang akan sentiasa menyibuk hal kita.

Dan percayalah, manusia yang suka menjaga tepi kain orang lain, life dia lagi suck shit dan macam-macam lagi panggilan nak dipanggil.

Umur dah makin lanjut, puasa pun tak reti-reti nak penuh. Sindrome apa kau nie? Budak kecik pun dah pandai puasa penuh, yang kau nie puasa setengahari je.

Hot chick, laki memang sukalah. Cantik tak apa juga. Tapi yang PERASAN tu, adoiyai...

Cukuplah sampai setakat nie je aku nak membebel. Terima kasih kerana membaca

2 Orang Kena Tampar:

silent said...

norma hidup-.-

Haikal Blank said...

bila dah jumpa ramai orang ni, memanglah macam tu. lain orang, lain caranya.

:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...